Madplan 2016 Uge 12

Skærmbillede 2016-03-21 kl. 08.25.46

Efter en tur til Stockholm med mentalt re-set – i form af vejledning fra Fanny fra Lesscarbs.se – er jeg nu klar til at få greb om min kost igen.

Januar gik formidabelt kostmæssigt, men februar og marts har det været op ad bakke på alle fronter. Men nu er jeg motiveret for at finde balancen – for det hænger jo sammen – mellem sind og krop.

Første dag i mit nye liv begynder i morgen (bare rolig, jeg har også levet LCHF i dag, men skulle lige have fyldt lageret op med de rette varer, før jeg for alvor kunne gå igang)…

Jeg kommer til at leve mejerifri striks LCHF den næste tid – dog på undtagelse af smør … og på sigt vil jeg også snige lidt fåre- og gedeost ind i min kost.

Det er ikke kun fordi at det naturligt bliver til færre kulhydrater – det er også fordi Fanny har en tese om, at jeg kan have svært ved mælkeproteinerne … da jeg er glutenallergiker (gluten er også et protein). Det stemmer fint overens med at jeg i sin tid blev diagnostiseret som intolerant over for mælkeprodukter i forbindelse med udredningen af min spiseforstyrrelse.

Den første uge skal jeg fedt-bombe mig selv for at hjælpe fedt-adapteringen på vej. En mærkelig vekslen mellem lowcarb og highcarb den sidste tid har gjort at min krop (af gode grunde) slet ikke kan finde ud af det. Fedt-bombningen betyder at jeg dropper æglatten som mit faste morgen indslag og drikker fedtkaffe (med ekstra fedt i) for at holde protein og kulhydrat langt nede og stadig have plads til grønt og kød i løbet af dagen.

 

Morgenmad Frokost Aften
Mandag FedtKaffe Stegt torskerogn med salat og mayo Æggekage med peberfrugt og dampet Romanesco-kål
Tirsdag FedtKaffe Røget Laks m. salat og mayo Karry, kød og kål
Onsdag FedtKaffe Ægge-sandwich af spejlæg Marokkansk Lam  med blomkåls talouleh med kold Bulletproof mynte-the
Torsdag FedtKaffe Røget Laks m. salat og mayo Kylling med broccolifritter og aïoli
Fredag FedtKaffe Stegt torskerogn med salat og mayo Marokkansk Lam med blomkåls talouleh med kold Bulletproof mynte-the
Lørdag FedtKaffe Ægge-sandwich af spejlæg Hakkebøffer med bønnefritter og bearnaise-mayo
Søndag FedtKaffe Rester Pølser og blomkålsmos

You may also like...

3 Responses

  1. Helle siger:

    Hej
    ville lige hører om de uge planer du har lagt op er striks eller er det kun uge 12 ?

    • Sisse siger:

      Hej Helle – mine madplaner er alle striks … Men uge 12 er ultra striks og mælkefri … Når vi undgår mælk bliver kulhydratindtaget automatisk lavere 🙂

  2. Helle siger:

    hej ok så prøver jeg madplan uge 12 og tak for svar 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *