Coleslaw med rød peber

Gulerod indeholder desværre for mange kulhydrater og påvirker blodsukkeret for meget til at det kan være en del af kosten på LCHF.

Jeg savner egenligt ikke gulerødder, men synes samtidig at coleslaw lavet uden modstykke til spidskålet er lidt for blegt… Derfor har jeg valgt at udskifte gulerødder med rød peber i denne opskrift og det fungerer super godt.

Du kan bruge hvidkål i stedet for spidskål – vær dog obs på at det højner kulhydratindholdet en smule.

Skærmbillede 2015-08-03 kl. 19.57.18

Coleslaw med rød peber (2-3 portioner)

350 gram fintsnittet spidskål

1 fintsnitte rød peber

4 spsk mayonnaise (købt eller hjemmelavet)

4 spsk piskefløde

1 spsk citronsaft

Salt og peber

 

Snit grøntsagerne og kom dem i en frysepose. Ryst mayonnaise, fløde, citronsaft, salt og peber godt sammen i en tætlukket beholder. Hæld dressingen over grøntsagerne i posen, luk den godt og ryst coleslawen sammen.

 

Serveringsforslag:

Skærmbillede 2015-08-03 kl. 19.58.00

 

Med Blomkåls pandebrød og Pulled Pork

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *